A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Новини

16 Грудня 2025

Понад 100 тисяч технічних оглядів пройшли автобуси з початку 2025 року

Автобуси, які здійснюють пасажирські та інші перевезення, повинні проходити обов’язковий технічний контроль (ОТК). Адже справність транспортного засобу – це не формальність, а можливість запобігти аварійній ситуації на дорозі. З початку 2025 року проведено понад 100 тисяч технічних оглядів автобусів. Регулярні перевірки підтримують транспорт у належному технічному стані, сприяють підвищенню надійності та формує відповідальне ставлення до безпеки на дорогах. Для проведення ОТК транспортний засіб повинен бути чистим без бруду, що може вплинути на результати перевірки його технічного стану. Автобуси проходять обов’язковий технічний контроль двічі на рік. Пройти технічний огляд можна у пунктах технічного контролю які мають відповідну акредитацію. Інформація про них внесена до реєстру суб’єктів проведення обов’язкового технічного контролю. Актуальний перелік можна знайти, скориставшись Мапою суб’єктів ОТК. Технічний огляд проводять за чітким алгоритмом, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 30 січня 2012 року № 137. Деякі категорії транспортних засобів проходять додаткові перевірки: автобуси для перевезення школярів транспортні засоби для перевезення осіб з інвалідністю; транспортні засоби категорії М2 або МЗ для перевезення пасажирів; автомобілі таксі; спеціалізовані санітарні автомобілі бригади надзвичайної (швидкої) медичної допомоги; великогабаритні та великогабаритні транспортні засоби; транспортні засоби, що використовуються для перевезення небезпечних вантажів; навчальний транспортний засіб. На вимогу замовника можливо провести додаткові перевірки автобуса для використання його на автобусних маршрутах загального користування (міських або приміських, або міжміських, або міжнародних). Нагадуємо, під час проходження ОТК перевіряється технічний стан основних систем автомобіля: оцінюється справність гальмового та рульового керування, зовнішніх світлових приладів; стан шин і коліс; відповідність світлопропускання скла; якщо встановлено газобалонне обладнання – воно також підлягає перевірці. Під обов’язковий технічний контролю підпадають: вантажні автомобілі, автобуси, таксі та легкові автомобілі, що використовуються для перевезення пасажирів чи вантажів із метою отримання прибутку. Також транспортні засоби, що перевозять небезпечні вантажі; причепи та напівпричепи Консультацію щодо послуг сервісних центрів МВС можна отримати за телефоном (044) 290-19-88 або на сторінках Головного сервісного центру МВС в Фейсбук та Інстаграм. Відповіді на найпоширеніші питання та корисну інформацію черпайте на сайті.

15 Грудня 2025

Реєстри та електронні послуги: у чому різниця та як це працює на практиці

Коли громадянин звертається до сервісного центру МВС за будь-якою послугою, всі подані ним документи проходять обов’язкову перевірку по державних електронних реєстрах. Це необхідно для того, щоб переконатися, що стосовно транспортного засобу або власника немає обмежень та/або обтяжень, які забороняють оформлення реєстраційних дій. Важливо зазначити, що в переважній більшості випадків сервісні центри МВС не є власниками державних реєстрів і, відповідно, не наділені повноваженнями самостійно вносити, змінювати або видаляти відомості в них. Адміністратори ТСЦ МВС використовують дані реєстрів виключно в межах наданого доступу, а саме перегляду – для перевірки інформації та надання адміністративних послуг. В деяких випадках перевірка по певних реєстрах (базах) даних здійснюється автоматично засобами Єдиного державного реєстру транспортних засобів (ЄДРТЗ) або Єдиного державного реєстру МВС (ЄДР МВС), шляхом інформаційного обміну з іншими реєстрами. Якщо хоча б в одному з реєстрів зафіксовано обмеження та/або обтяження, послуга не може бути надана до моменту його офіційного зняття та відображення цієї інформації в реєстрі. Навіть якщо громадянин має документ, який підтверджує скасування такого обмеження, але відповідні дані ще не внесені до електронного реєстру, сервісний центр МВС зобов’язаний припинити надання послуги або взагалі відмовити у її наданні. У такому випадку громадянину необхідно звернутися саме до того органу, який наклав або зняв обмеження та/або обтяження, з метою внесення або оновлення інформації в реєстрі. Окрім цього, сучасна система державних цифрових сервісів складається з двох важливих, але різних елементів – електронних реєстрів та порталів електронних послуг, таких як «Дія» та «Кабінет водія». Хоч вони взаємодіють між собою, їхні функції суттєво відрізняються. Що таке електронні реєстри? Публічний електронний реєстр — інформаційно-комунікаційна система, що забезпечує збирання, накопичення, захист, облік, відображення, оброблення реєстрових даних та надання реєстрової інформації Наприклад: ЄДРТЗ та ЄДР МВС – містить інформацію про посвідчення водія, реєстраційні документи, ідентифікаційні номери та технічні характеристики авто; Єдиний реєстр боржників – відкритий для перевірки наявності заборгованостей. Важливо: Електронні реєстри – це не інструмент для отримання послуг, а джерела перевіреної офіційної інформації. Дані з них не розповсюджуються, а використовуються виключно для підтвердження чи спростування юридичних фактів. Доступ до цих даних суворо регламентується законодавством про захист персональних даних. Що таке портали електронних послуг? Портали електронних послуг – це цифрові платформи, через які громадяни можуть отримувати державні послуги та інформацію про себе, наявну в державних реєстрах та базах даних,  онлайн. Найпопулярніші сервіси: «Кабінет водія» – спеціальний веб-сервіс, через який власники транспортних засобів та водії можуть: замовляти/обмінювати водійське посвідчення; замовляти індивідуальні номерні знаки; переглядати інформацію про транспортні засоби; перевіряти штрафи та іншу пов’язану інформацію; бронювати та подовжувати термін зберігання номерних знаків; шерінг авто. Портал та мобільний застосунок «Дія» – державний сервіс, який об’єднує цифрові документи та понад сотню онлайн-послуг (отримання документів, витягів, заяв, замовлення довідок, тощо) у зручному інтерфейсі. Портали електронних послуг працюють на основі даних з реєстрів, але виконують іншу роль: вони дають змогу отримувати послуги, а не просто переглядати інформацію, а також дозволяють подати заяву, сплатити збір, отримати електронний документ – дистанційно. Як вони взаємодіють Електронні реєстри – це сховища даних, які підтримують актуальну інформацію. Наприклад, у реєстрі зберігається інформація про ваше водійське посвідчення. Портали електронних послуг – це інструменти, які дозволяють діяти з цими даними: отримати документ у цифровому вигляді, замовити послугу, подати запит тощо. Коли ви користуєтеся сервісами «Дії» або «Кабінету водія», система звертається до реєстрів для перевірки інформації та надання вам послуги відповідно до актуальних даних. Отже, розуміння різниці між електронними реєстрами та порталами електронних послуг допомагає користувачам ефективніше взаємодіяти з державними сервісами. Реєстри забезпечують надійне зберігання та перевірку даних, а портали на кшталт «Дії» та «Кабінету водія» надають можливість швидко й зручно отримувати послуги онлайн. Водночас важливо пам’ятати, що у разі виникнення будь-яких змін особистих даних, або відомостей про авто не варто зволікати з їх офіційним внесенням до відповідних державних реєстрів. Несвоєчасне оновлення інформації призводить до затягування процесу надання послуг, а в окремих випадках – до неможливості оформити послугу в онлайн-форматі або взагалі отримання документу з неактуальними даними. Разом реєстри та електронні портали формують сучасну цифрову інфраструктуру, яка робить державні сервіси доступнішими, прозорішими та ближчими до громадян. Якщо користувач розуміє, де необхідно оновити або перевірити інформацію, а де безпосередньо отримати послугу, це значно спрощує та пришвидшує взаємодію з державою. Консультацію щодо послуг сервісних центрів МВС можна отримати за телефоном (044) 290-19-88 або на сторінках Головного сервісного центру МВС в  Фейсбук та Інстаграм. Відповіді на найпоширеніші питання та корисну інформацію черпайте на сайті.

15 Грудня 2025

Найчастіша помилка на практичному іспиті в ТСЦ МВС: не вмикають покажчики повороту

Практичний іспит у сервісних центрах МВС є обов’язковим етапом для отримання посвідчення водія. Під час його складання кандидати у водії повинні продемонструвати вміння безпечно керувати транспортним засобом і неухильно дотримуватися вимог Правил дорожнього руху. Безпечне керування – це не тільки турбота про власну безпеку, а й уміння бути зрозумілим і прогнозованим водієм для інших учасників дорожнього руху. Екзаменатори виокремлюють найчастіші помилки, які призводять до негативного результату іспиту. Одна з них – не вмикають покажчики повороту. Покажчики повороту є обов’язковим елементом безпечного маневрування. Відповідно до пункту 9.2 Правил дорожнього руху, водій зобов’язаний завчасно подавати сигнали покажчиками повороту перед початком руху, перестроюванням, поворотом або розворотом. Такі сигнали мають чітко інформувати інших учасників дорожнього руху про наміри водія та сприяти безпеці руху. Ігнорування цього правила створює аварійні ситуації та свідчить про недостатній рівень підготовки кандидата у водії. При складанні практичного іспиту в ТСЦ МВС кандидати найчастіше   допускають такі помилки під час подачі попереджувальних сигналів, зокрема покажчиків поворотів: своєчасне ввімкнення або вимкнення покажчиків поворотів; перед початком руху, зокрема під час виїзду з місця зупинки або з прилеглої території; під час руху назад; при об`їзді перешкоди; під час перестроювання на іншу смугу руху; при виконанні поворотів праворуч або ліворуч на перехресті; під час з’їзду з проїзної частини для зупинки чи стоянки. Невиконання вимог пункту 9.2 Правил дорожнього руху під час практичного іспиту розцінюється як помилка та впливає на загальний результат складання іспиту. Крім того, відповідно до пункту 9.4 Правил дорожнього руху, сигнал покажчиками повороту або рукою подається завчасно до початку маневру (з урахуванням швидкості руху), але не менш як за 50-100 метрів у населених пунктах і за 150-200 метрів поза ними, та припиняється негайно після його закінчення. Подавання сигналу рукою слід завершити безпосередньо перед початком виконання маневру. При цьому сигнал забороняється подавати, якщо він може бути незрозумілим для інших учасників дорожнього руху. Фахівці сервісних центрів МВС радять майбутнім водіям під час навчання та підготовки до іспиту формувати стійку звичку завчасного використання покажчиків повороту перед кожною зміною напрямку руху. Іншими словами  – довести до автоматизму використання покажчиків повороту майбутніми водіями. Уважність, дотримання ПДР і спокій за кермом значно підвищують шанси на успішне складання практичного іспиту з першої спроби та є запорукою безпеки на дорозі. Консультацію щодо послуг сервісних центрів МВС можна отримати за телефоном (044) 290-19-88 або на сторінках Головного сервісного центру МВС в Фейсбук та Інстаграм. Відповіді на найпоширеніші питання та корисну інформацію черпайте на сайті.
Перейти до новин